O škole - povinné informace

O škole - povinné informace

O škole

Povinně zveřejňované informace podle vyhlášky č. 515/2020 Sb., která stanoví strukturu informací zveřejňovaných o povinném subjektu dle § 5 odst. 1 a 2 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.

Název

ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA ŽALANY

Důvod a způsob založení

Způsob založení

Organizace byla zřízena dne 29. 4. 2010 usnesením Zastupitelstva obce č.41/2010.

Zřizovatel

Obec Žalany
PRAŽSKÁ 93
417 63 Žalany

IČO: 00266655

Právní forma organizace

Příspěvková organizace

Nadřízený orgán pro oblast výkonu státní správy

Krajský úřad Ústeckého kraje

Odbor školství, mládeže a tělovýchovy

Velká Hradební 3188/48
400 01 Ústí nad Labem

IČO: 70892156

Důvod založení

Organizace je součástí výchovně vzdělávací soustavy a je zařazena do sítě škol a školských zařízení ČR. Pod výše uvedeným názvem je škola zapsána v rejstříku škol a školských zařízení s účinností od 1. 1. 2005.

Hlavní účel a předmět činnosti organizace

Hlavním účelem, pro který byla příspěvková organizace zřízena, je poskytování základního a předškolního vzdělávání.

  • Základní škola – předmět činnosti je vymezen v § 44 a podle vzdělávacích programů v § 3 – 5 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů.
  • Mateřská škola – uskutečňuje předškolní vzdělávání v souladu s § 33 a podle vzdělávacích programů v § 3 – 5 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů.
  • Školská zařízení pro zájmové vzdělávání – uskutečňují zájmové vzdělávání podle § 111 a podle vzdělávacích programů uvedených v § 5 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů.
  • Zařízení školního stravování - poskytuje školské služby podle § 119 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů. Zařízení školního stravování zajišťuje vedle stravování žáků také závodní stravování zaměstnanců příspěvkové organizace.

Doplňková činnost organizace

  • pořádání odborných kurzů, školení a jiných vzdělávacích akcí, včetně lektorské činnosti
  • výchovně vzdělávací činnost v programu celoživotního vzdělávání
  • pronájem nebytových prostor
  • výroba a prodej upomínkových předmětů

Organizační struktura

Statutární orgán

Statutárním orgánem organizace je ředitel, jmenovaný do funkce zřizovatelem na základě výsledků konkurzního řízení. Ředitel jedná ve všech záležitostech jménem školy, pokud nepřenesl svoji pravomoc na jiné pracovníky v jejich pracovních náplních. Rozhoduje o nakládání s majetkem a ostatními prostředky organizace. Schvaluje všechny dokumenty, které tvoří výstupy ze školy. Ředitel řídí ostatní vedoucí pracovníky školy a koordinuje jejich práci při zajišťování činností jednotlivých útvarů.

Organizace se člení na tyto organizační útvary:

  • mateřská škola
  • základní škola
  • školní družina
  • školní jídelna, školní jídelna - vývařovna

Ostatními vedoucími pracovníky jsou: zástupce statutárního orgánu – zástupce ředitele školy, vedoucí učitelka pro mateřskou školu, vedoucí vychovatelka školní družiny, vedoucí školní jídelny. Vedoucí zaměstnanci jsou oprávněni řídit a kontrolovat práci podřízených pracovníků příslušného organizačního útvaru.

Zástupce statutárního orgánu, zástupkyně ředitele školy

  • zastupuje ředitele školy v době jeho nepřítomnosti vždy a v plném rozsahu, řídí a kontroluje práci vedoucí vychovatelky školní družiny a pedagogických pracovníků na 1. stupni základní školy

Vedoucí učitelka pro mateřskou školu

  • řídí a kontroluje práci pedagogických pracovníků mateřské školy

Vedoucí vychovatelka školní družiny

  • řídí a kontroluje práci vychovatelek školní družiny

Vedoucí školní jídelny

  • řídí a kontroluje práci kuchařů školní jídelny a školní jídelny - vývařovny

Kontaktní poštovní adresa

Základní škola a Mateřská škola Žalany
Rtyňská 156
417 63 Žalany

Adresa úřadovny pro osobní návštěvu

Základní škola a Mateřská škola Žalany
Rtyňská 156
417 63 Žalany

Úřední hodiny

Vyřizování žádostí, příjem dokumentů, výdej potvrzení atd.

  • Po: 7:30 – 11:30, 13:00 – 14:00
  • Út: 7:30 – 8:00
  • St: 7:30 – 11:30, 12:30 – 14:00
  • Čt: 7:30 – 8:00

Pokladní hodiny – škola (sekretariát)

  • Po – Pá od 7:30 – 8:00 hod.

Pokladní hodiny – školní jídelna

  • Po – Pá od 7:30 – 8:00 hod.

Telefonní čísla

Sekretariát

+420 417 872 282

Ředitel

+420606919354, 417 872 594

Mateřská škola

417 872 595

Vedoucí vychovatelka školní družiny

417 872 596

Adresa internetové stránky

www.zs-zalany.cz

Adresa e-podatelny

zs-zalany@volny.cz

Datová schránka

b2s35xf

Případné platby lze poukázat

  1. Na účet školy, číslo účtu: 78-7304730207/0100
  2. Platby lze hradit v hotovosti v době pokladních hodin školy a školní jídelny.

IČO

70695067

DIČ

Subjekt není plátcem DPH.

Bankovní spojení

78-7304730207/0100

Seznam hlavních dokumentů

Školy a školská zařízení vedou v souladu s § 28 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, podle povahy své činnosti tuto dokumentaci:

  • rozhodnutí o zápisu do školského rejstříku a o jeho změnách a doklady uvedené v § 147,
  • evidenci dětí, žáků nebo studentů (dále jen "školní matrika"),
  • doklady o přijímání dětí, žáků, studentů a uchazečů ke vzdělávání, o průběhu vzdělávání a jeho ukončování,
  • vzdělávací programy podle § 4 až 6,
  • výroční zprávy o činnosti školy,
  • třídní knihu, která obsahuje průkazné údaje o poskytovaném vzdělávání a jeho průběhu,
  • školní řád nebo vnitřní řád, rozvrh vyučovacích hodin,
  • záznamy z pedagogických rad,
  • knihu úrazů a záznamy o úrazech dětí, žáků a studentů, popřípadě lékařské posudky,
  • protokoly a záznamy o provedených kontrolách a inspekční zprávy,
  • personální a mzdovou dokumentaci, hospodářskou dokumentaci a účetní evidenci a další dokumentaci stanovenou zvláštními právními předpisy.

Dokumenty jsou vedeny v elektronické nebo listinné podobě a jsou uloženy v ředitelně školy.

 

Žádosti o informace

Místo a způsob, jak získat příslušné informace:

  • ústně nebo písemně v sekretariátu školy v úředních hodinách
  • písemně prostřednictvím pošty, e-podatelny nebo datové schránky

Povinně zveřejňované informace o výkonu spisové služby

Povinně zveřejňované informace dle § 2 odst. 3 vyhlášky č. 259/2012 Sb., o podrobnostech výkonu spisové služby.

Technické parametry přijímaných datových zpráv

Datové zprávy jsou přijímány ve formátech PDF, DOC, DOCX, RTF, JPG/JPEG, XLS, XLSX. Maximální přípustná velikost přijímané zprávy nebo přílohy je 1.5 MB.

Technické parametry fyzických nosičů, na nichž lze předávat elektronická data

Datové zprávy jsou přijímány na: flash disk, CD-ROM, DVD-ROM.

Způsob nakládání s datovými zprávami

Způsob nakládání s datovými zprávami, u kterých byl zjištěn výskyt chybného datového formátu nebo počítačového programu, který je způsobilý přivodit škodu na informačním systému nebo zpracovávaných informacích.

Pokud bude na adresu doručena datová zpráva v chybném datovém formátu nebo počítačový program, který je způsobilý přivodit škodu na informačním systému nebo na zpracovávaných informacích a nepodaří-li se ve spolupráci s odesílatelem vadu odstranit, nebude tato datová zpráva dále zpracovávána.

Způsob nakládání s neúplným anebo poškozeným dokumentem v analogové podobě nebo dokumentem v elektronické podobě.

Pokud bude na adresu doručen neúplný nebo poškozený dokument v analogové nebo elektronické podobě a nepodaří-li se ve spolupráci s odesílatelem tuto vadu odstranit, nebude tento dokument dále zpracováván.

Podání podle § 37 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád

  1. Podání je úkonem směřujícím vůči správnímu orgánu. Podání se posuzuje podle svého skutečného obsahu a bez ohledu na to, jak je označeno.
  2. Z podání musí být patrno, kdo je činí, které věci se týká a co se navrhuje. Fyzická osoba uvede v podání jméno, příjmení, datum narození a místo trvalého pobytu, popřípadě jinou adresu pro doručování podle § 19 odst. 4. V podání souvisejícím s její podnikatelskou činností uvede fyzická osoba jméno a příjmení, popřípadě dodatek odlišující osobu podnikatele nebo druh podnikání vztahující se k této osobě nebo jí provozovanému druhu podnikání, identifikační číslo osob a adresu zapsanou v obchodním rejstříku nebo jiné zákonem upravené evidenci jako místo podnikání, popřípadě jinou adresu pro doručování. Právnická osoba uvede v podání svůj název nebo obchodní firmu, identifikační číslo osob nebo obdobný údaj a adresu sídla, popřípadě jinou adresu pro doručování. Podání musí obsahovat označení správního orgánu, jemuž je určeno, další náležitosti, které stanoví zákon, a podpis osoby, která je činí.
  3. Nemá-li podání předepsané náležitosti nebo trpí-li jinými vadami, pomůže správní orgán podateli nedostatky odstranit nebo ho vyzve k jejich odstranění a poskytne mu k tomu přiměřenou lhůtu.
  4. Podání je možno učinit písemně nebo ústně do protokolu anebo v elektronické podobě. Za podmínky, že podání je do 5 dnů potvrzeno, popřípadě doplněno způsobem uvedeným ve větě první, je možno je učinit pomocí jiných technických prostředků, zejména prostřednictvím dálnopisu, telefaxu nebo veřejné datové sítě bez použití podpisu.
  5. Podání se činí u správního orgánu, který je věcně a místně příslušný. Podání je učiněno dnem, kdy tomuto orgánu došlo.
  6. Není-li správní orgán schopen zajistit přijímání podání v elektronické podobě podle odstavce 4, uzavře osoba uvedená v § 160 odst. 1. jejíž je tento správní orgán součástí, s obcí s rozšířenou působností, v jejímž správním obvodu má sídlo, veřejnoprávní smlouvu (§ 160) o provozování elektronické adresy podatelny.
  7. Nedojde-li k uzavření veřejnoprávní smlouvy podle odstavce 7, postupuje se v případě obecního úřadu podle zvláštního zákona: v případě jiného správního orgánu rozhodne krajský úřad, že pro něj bude tuto povinnost vykonávat obecní úřad obce s rozšířenou působností, do jehož správního obvodu patří. Rozhodnutí vydává krajský úřad v přenesené působnosti. Rozhodnutí krajského úřadu se zveřejní nejméně po dobu 15 dnů na úřední desce správního orgánu, který povinnost neplnil.

Příjem žádostí a dalších podání

Žádosti a další podání se přijímají:

  • ústně nebo písemně v sekretariátu školy v úředních hodinách
  • písemně prostřednictvím pošty, e-podatelny nebo datové schránky

Opravné prostředky

Odvolání je opravným prostředkem proti rozhodnutí vydaném ve správním řízení vedeném podle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů. Odvolací lhůta činí 15 dnů ode dne oznámení rozhodnutí, pokud zvláštní zákon nestanoví jinak. Odvolání lze podat teprve poté, co bylo rozhodnutí vydáno. Ve vydaných rozhodnutích je vždy uvedeno poučení. V poučení se uvede, zda je možné proti rozhodnutí podat odvolání, v jaké lhůtě je možno tak učinit a který správní orgán o odvolání rozhoduje. Odvolání proti rozhodnutí se podává prostřednictvím ředitele školy ke Krajskému úřadu Ústeckého kraje.

Formuláře

Formuláře jsou k dispozici v úředních hodinách v sekretariátu školy, na webových stránkách školy

Popisy postupů – návody pro řešení životních situací

Popisy postupů jsou uvedeny na Portálu veřejné správy – řešení životních situací

Nejdůležitější používané předpisy

Zákony

  • Ústavní zákon č. 1/1993, Ústava České republiky, ve znění pozdějších předpisů
  • Ústavní zákon č. 2/1993, Listina základních práv a svobod, ve znění pozdějších předpisů
  • Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů
  • Zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících, ve znění pozdějších předpisů
  • Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
  • Zákon č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů
  • Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů
  • Zákon č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech, ve znění pozdějších předpisů
  • Zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů
  • Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů
  • Zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů
  • Zákon č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů
  • Zákon č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů
  • Zákon č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů
  • Zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů

Nařízení vlády

  • Nařízení vlády č. 211/2010 Sb., o soustavě oborů vzdělání v základním, středním a vyšším odborném vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů
  • Nařízení vlády č. 75/2005 Sb., o stanovení rozsahu přímé vyučovací, přímé výchovné, přímé speciálně pedagogické, přímé pedagogicko-psychologické činnosti pedagogických pracovníků, ve znění pozdějších předpisů
  • Nařízení vlády č. 173/2006 Sb., o zásadách stanovení úhrad a licenčních odměn za poskytování informací podle zákona o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
  • Nařízení vlády č. 123/2018 Sb., o stanovení maximálního počtu hodin výuky financovaného ze státního rozpočtu pro základní školu, střední školu a konzervatoř zřizovanou krajem, obcí, nebo svazkem obcí, ve znění pozdějších předpisů

Vyhlášky

  • Vyhláška MŠMT č. 14/2005 Sb., o předškolním vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů
  • Vyhláška MŠMT č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních zpráv a vlastního hodnocení školy, ve znění pozdějších předpisů
  • Vyhláška MŠMT č. 16/2005 Sb., o organizaci školního roku, ve znění pozdějších předpisů
  • Vyhláška MŠMT č. 17/2005 Sb., o podrobnějších podmínkách organizace České školní inspekce a výkonu inspekční činnosti, ve znění pozdějších předpisů
  • Vyhláška MŠMT č. 48/2005 Sb., o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky, ve znění pozdějších předpisů
  • Vyhláška MŠMT č. 64/2005 Sb., o evidenci úrazů dětí, žáků a studentů, ve znění pozdějších předpisů
  • Vyhláška MŠMT č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, ve znění pozdějších předpisů
  • Vyhláška MŠMT č. 74/2005 Sb., o zájmovém vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů
  • Vyhláška MŠMT č. 107/2005 Sb., o školním stravování, ve znění pozdějších předpisů
  • Vyhláška MŠMT č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků, ve znění pozdějších předpisů
  • Vyhláška MŠMT č. 364/2005 Sb., o vedení dokumentace škol a školských zařízení a školní matriky a o předávání údajů z dokumentace škol a školských zařízení a školní matriky, ve znění pozdějších předpisů
  • Vyhláška MŠMT č. 492/2005 Sb., o krajských normativech, ve znění pozdějších předpisů (do 31. 12. 2019)
  • Vyhláška MŠMT č. 310/2018 Sb., o krajských normativech
  • Vyhláška MŠMT č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, ve znění pozdějších předpisů
  • Vyhláška MZd č. 106/2001 Sb., o hygienických požadavcích na zotavovací akce pro děti, ve znění pozdějších předpisů
  • Vyhláška MZd č. 410/2005 Sb., o hygienických požadavcích na prostory a provoz zařízení a provozoven pro výchovu a vzdělávání dětí a mladistvých, ve znění pozdějších předpisů
  • Vyhláška MInf č. 442/2006 Sb., kterou se stanoví struktura informací zveřejňovaných o povinném subjektu způsobem umožňujícím dálkový přístup, ve znění pozdějších předpisů

 

Dokumenty ke stažení

Naše škola je zapojena do následujících projektů